Feature idee: Voortgang capture

Tijdens de Connect meeting hebben we het al veel gehad over hoe je nu kunt zien dat iemand voortgang boekt. Het stellen van weekdoelen en bijhouden of deze worden behaalt is een mooie tool hiervoor.

Ik heb zelf nog een idee. Bij Aventus zitten we iedere periode voor een studentenbespreken. Dat zullen jullie ook doen ;). Tijdens deze bespreking zie je dan hoeveel studiepunten een student heeft en welke vakken er allemaal zijn afgerond. Wat ik niet kan zien is wat nou het verschil tussen periode 1, 2, 3 en 4 is. En dat vind ik eigenlijk heel interessant!

Wat ik graag zou willen is een screenshot van het hele universum van een student van periode 1, 2, 3 en 4. Iedere periode van 10 weken wordt er automatisch een screenshot gemaakt van het universum van de student. Ik kan in periode 1 met de groene bolletjes zien welke modules er allemaal zijn afgerond. Bij het screenshot van periode 2 hebben de bolletjes(modules) die zijn afgerond net een andere kleur en bij periode 3 weer een andere kleur etc etc. Zo kan ik mooi zien welke modules er per periode zijn afgerond.

Als ik dat heb kan ik met de student, ouder/verzorger, mentor zitten en in één oogopslag laten zien wat de voortgang gedurende het jaar is. Het is een mooie praatplaat en zo krijg je mooi inzichtelijk of iemand aan het vertragen, versnellen of gewoon ‘normaal’ draait.

Hebben jullie ook behoefte aan een dergelijke feature? Hebben jullie andere ideeën hiervoor? Let me know :slight_smile: .